Prowadź sprytny biznes samochodowy

zadowolony kierowcaKlienci wymagają, kontrahenci narzekają, a w tym wszystkim Ty walczysz o przetrwanie i chcesz rozwijać swój biznes. Bywa ciężko, ale życie przedsiębiorcy może stać się łatwiejsze! Możesz poszukać oszczędności tam, gdzie dotychczas nie przypuszczałeś! Istnieją rozwiązania stworzone tylko dla Ciebie – flotis, systemy crm, czy inne programy organizujące biurowe życie. Niektóre z nich są dostępne za darmo bądź za niewielką opłatą. Nie wierzysz? Spróbuj!

Auto – źródło oszczędności?

Jeśli masz w firmie samochody firmowe to wiesz z jakimi kosztami wiąże się ich eksploatacja. Auto służbowe jest mile widzianym przez pracowników benefitem jednak z perspektywy firmy oznacza on spore wydatki. Już zakup auta – obojętne czy kupiony za gotówkę, czy kredyt czy wzięty w leasing jest sporym wydatkiem a do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty paliwa, ewentualnych napraw czy rachunki za myjnie. Rzeczy do przypilnowania sporo a wiele firm cierpi też przez to, że pracownicy korzystają z aut w celach prywatnych nie mają na to zezwolenia wydanego przez szefostwo czy managera floty. Nadmierne zużycie paliwa może nieźle uderzyć po kieszeni a przecież chodzi tu też o eksploatację auta etc. Na szczęście z pomocą przychodzi nam technologia gps, które pozwala na śledzenie pojazdów i sprawdzanie czy znajdują się w przykazanych miejscach. Monitoring pojazdów (np. Monitoring flotis) staje się coraz bardziej popularny, bo pozwala kontrolować wydatki na paliwo. Jego bardziej zaawansowane wersje takie jak np. flotis pozwalają też generować specjalne raporty. System ten jest bardzo przyjazny kierowcom ponieważ ostrzega on o czyhających na drodze fotoradarach oraz patrolach.

Zarządzaj danymi na swoją korzyść

Flota to nie wszystko. Masa rzeczy dzieje się w biurach – są sposoby i na to. Księgowość pomogą prowadzić programy rozliczające. Aspekty prawne załatwią nam porady online – które są ekspresowe i korzystne cenowo. Na uwagę zasługują też programy z rodziny CRM czyli customer relationship management. O co w tym chodzi? To programy, które mówiąc najbardziej ogólnie pomagają w zarządzaniu kontaktami z klientami. W swojej prostej formie, programy tego typu służą do zbierania i wyciągania danych klientów – ale tak naprawdę to wierzchołek góry lodowej. Bazy CRM pomagają firmom dzielić klientów na grupy docelowe do których można kierować rożne grupy produktów – tak aby faktycznie oferować im to, czego oczekują. Zbieranie danych to obecnie nie jest już sztuka. Teraz liczy się wyciąganie wniosków i wdrażanie rozwiązań, które stymulują rozwój biznesu. Narzędzia z rodziny CRM pozwalają to osiągnąć – także poprzez ulepszenie poziomu obsługi klienta. A rynku istnieje sporo takich rozwiązań więc trzeba by wyłuskać takie, które najlepiej spełnią nasze oczekiwania a przy okazji nie będą nadwerężać nadmiernie naszego budżetu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>